هک قفل تشخیص چهره گوشی گلکسی S8 فقط با یک عکس

1/5 تعداد آراء: 1 بازدید 6025
آخرین آپدیت
۱۳۹۶-۰۱-۱۵
نیاز به اینترنت
-
گزارش این بازی یا برنامه

توضیحات

هک قفل تشخیص چهره گوشی گلکسی

هک قفل تشخیص چهره گوشی گلکسی S8 

 

سامسونگ پرچمداران جدید خود گلکسی S8 و گلکسی S8  پلاس را با بالاترین گزینه‌های امنیتی عرضه نموده است.

هر دو مدل گوشی ، به ویژگی‌ IRIS “اسکن عنبیه چشم و تشخیص چهره ” مجهز می باشند . برای باز کردن قفل گوشی تنها کافی است گوشی را مقابل چشم و یا کل صورت خود قرار دهید .

در چند ساله اخیر جهت ارتقاء  امنیت این قبیل محصولات  از فناوری‌ های بیومتریک  مانند   تشخیص عنبیه ، شبکیه ، اثر انگشت و حتی DNA  برای تشخیص هویت فرد استفاده می‌شود . اما سیستم ‌های امنیتی بیومتریک در مقایسه  با کلمات عبور  بیشتر مورد هک قرار گرفته اند و تجربه نشان داده است که دارای امنیت کمتری می باشند بطوری که می توان با در اختیار داشتن یک قطعه عکس از صاحب گوشی، قفل آن را باز کرد.

آیا سیستم تشخیص چهره سامسونگ به اندازه کافی امن می باشد؟

در حال حاضر نمی توان به اینگونه حسگرهای بیولوژیکی اعتماد چندانی داشت . فیلم ‌هایی که در یوتیوپ منتشر شده حاکی از این است که با استفاده از عکس صاحب گوشی که از طریق شبکه های اجتماعی مانند فیس بوک اخذ شده است  می‌ توان نسبت به هک قفل تشخیص چهره گوشی گلکسی  S8 و گلکسی S8  پلاس اقدام کرد .

.
البته میزان موفقیت در این کار به عواملی مانند زاویه  و فاصله عکس مورد استفاده  با حالت عادی که فرد گوشی را در مقابل صورت خود قرار می دهد بستگی دارد ، و به نظر نمی رسد که براحتی بتوان با عکس هایی که با زوایای مختلف و یا فواصل خیلی دور و یا نزدیک گرفته شده اند بتوان موفقیتی کسب نمود . شاید  سامسونگ بتواند در فرصت زمانی باقی مانده جهت عرضه گوشی به بازار، ویژگی تشخیص چهره آن را امن تر نماید.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *