0/5 تعداد آراء: 0 بازدید 5033
آخرین آپدیت
۱۳۹۵-۰۹-۳۰
نیاز به اینترنت
آفلاین
گزارش این بازی یا برنامه

توضیحات

پرینت توسط موبایل

پرینت توسط موبایل

آموزش پرینت توسط موبایل و تبلت‌های اندرویدی .

تا چندی قبل برای پرینت فابل های موجود بر روی گوشی های هوشمند و تبلت مجبور بودید گوشی و یا تبلت خور را به کامپیوتر و یا لپ تاپ متصل نمایید. اما اکنون می توانید پرینتر خود را به سرویس‌ پرینت ابری گوگل ( Google Cloud Print) متصل نموده. و از راه دور بدون ارتباط فیزیکی با چاپگر ، اقدام به پرینت مدارک خود نمایید.

برخی از چاپگرها ، دارای قابلیت ارتباط به موبایل و یا تبلت از طریق تکنولوژی هایی همچون یو اس بی ، وای فای و بلوتوث دارند و براحتی می توان فایل های موجود در دیوایس های ذکر شده را پرینت نمود.
چاپ‌ گرهای ساده ای که فاقد امکانات فوق می باشند ، به مدد پرینت ابری گوگل به این توانمندی دست خواهند یافت.
با رجیستر چاپگر ساده خود در سرویس پرینت ابری گوگل ( Google Cloud Print) ، پرینتر شما به سادگی به اینترنت خواهد شد و. شما قادر خواهید بود در هر مکانی که هستید متن مورد نیاز خود را پرینت نمایید. با استفاده از سرویس ابری گوگل قادر خواهید بود تا چاپگر خود را بادوستان ‌تان به اشتراک بگذارید تا انها نیز بتوانند متون مورد نظر خود را به صورت آنلاین، پرینت نمایند.
در صورتی که پرینتر شما قابلیت ارتباط مستقیم با اینترنت را ندارد ، نگران نباشید. شما می‌توانید از طریق رایانه یا لپ‌ تاپ پرینتر خود را به اینترنت متصل کنید. برای این منظور، نیاز به یک حساب کاربری گوگل (اکانت جی‌میل) و همچنین مرورگر گوگل کروم خواهید داشت. در صورت استفاده از سیستم عامل ویندوز XP سرویس پک 3 را بر روی رایانه خود نصب نمایید.

پرینت توسط موبایل

به منظور ارتباط پرینتر خود را سرویس پرینت ابری گوگل (Google Cloud Print) به منظور توانایی پرینت توسط موبایل مراحل ذیل را انجام دهید:

  1. مرورگر گوگل کروم  را برروی رایانه خود، نصب و اجرا نمایید.
  2. با کلیک روی آیکو 3 خط موازی که در گوشه بالا در سمت راست قرار دارد به Settings مروگر وارد شوید.
  3. برروی Show advanced settings کلیک کنید.
  4. به پایین صفحه رفته و از قسمت Google Cloud Print، گزینه Add printers را انتخاب کنید.
  5. به حساب کاربری جی‌میل خود وارد شوید.
  6. در این مرحله یک پیغام تایید نمایش داده می شود آن را تایید نموده ، در انتها، برروی Add Printers کلیک کنید چاپگر متصل به کامپیوتر و یا لپ تاپ شما در سرویس ابری گوگل رجیستر خواهد شد. و قابلیت پرینت توسط موبایل برای شما مهیا می شود

با طی مراحل فوق مرورگر گوگل کروم به عنوان یک واسطه بین چاپگر و سرویس ابری گوگل عمل می نماید و هر زمان توسط سرویس ابری گوگل متنی را پرینت نماییدگوگل کروم آن را برای چاپگر شما ارسال می نماید

پرینت توسط موبایل – پس از تنظیمات ذکر شده بر روی مرورگر گوگل کروم در کامپیوتر و یا لپ تاب باید اپلیکیشن Google Cloud Print (لینک دانلود) (این برنامه از گوگل پلی استور حذف شده است.) را نیز بر روی موبایل و یا تبلت خود نصب نمایید. پس از نصب اپلیکیشن فوق ، مراحل ذیل را دنبال نمایید:

  1.   برنامه را اجرا کنید.
  2.   به حساب جی‌ میل خود متصل شوید.
  3.   برای چاپ یک فایل، برروی نماد چاپگرضربه بزنید.
  4.   یک فایل را از حساب گوگل درایو، گالری و فایل منیجر گوشی یا تبلت خود انتخاب نمایید.
  5.   در این مرحله در صورتی که چند پرینتر را در سرویس پرینت ابری گوگل رجیستر نموده باشید لیست پرینترهای رجیستر شده نمایش داده خواهد. پرینتر مورد نظر را انتخاب نمایید.
  6.   در مرحله بعد صفحه پیش ‌نمایش چاپ نشان داده می شود. در این بخش میتوانید تنظیماتی مانند DPI را اعمال نمایید.
  7.  در انتها برروی آیکون paper plane در ردیف بالا ی منو کلیک نمایید تا فایل مورد نظر شما چاپ شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *